On the friendship road again - Reisverslag uit Nagarkot, Nepal van Sandra Heiden - WaarBenJij.nu On the friendship road again - Reisverslag uit Nagarkot, Nepal van Sandra Heiden - WaarBenJij.nu

On the friendship road again

Door: Isabel en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

19 September 2015 | Nepal, Nagarkot

Vandaag een ingelaste rustdag. We zijn per taxi vertrokken met Razu en Hobbit voor een 2,5 uur durende rit naar Nagarkot. Meest via de Friendship Road, de weg van Kathmandu naar Lhasa (of andersom), waarlangs zich het volledige leven van de Kathmanduvallei zich voltrekt. Winkels, bedrijfjes, schoolgaande kinderen, bussen, tweektakt traktortjes, vrouwen met hout op hun hoofd, fietsers met grote jerrycans, meisjes met paraplu's, hele gezinnen op motoren, koeien en soms een verdwaalde verkeersagent. We keken onze ogen uit.

Na deze weg, nog tien kilometer omhoog via een onmogelijk begaanbare weg, maar onze taxichauffeur kon het (hoewel... we hebben wel even vastgestaan). We kwamen aan in een prachtig hotel met wederom zicht op de Himalaya.

Samen met onze gids een lokale trekking gedaan naar het dorp beneden en naar een klein tempeltje (van Shiva). Heerlijk Nepalees geluncht en later thee gedronken in een golfplaten hutje bij moeder met baby. We schrokken van de rekening: 20 Rupee (20 cent).

Nu op het terras, we gaan zo wat eten en op tijd naar bed, want morgen gaan we weer 16 kilometer lopen naar Bhaktapur.

Namasté.

• 19 September 2015 - 16:45

JO:

Zo fijn om te lezen! Mooi! Wat een indrukken en kan me helemaal voorstellen hoe schuldig je je voelt met de Hobbit die jullie tassen moet dragen! haha! laptop had je nodig want je moet verslag schrijven. Toch? Mooi liefies - geniet verder! Dikke kus JO

• 19 September 2015 - 21:56

Anneke Baaijens:

Wat maken jullie allemaal mee! Fantastisch. Ik hoor het weer!